10 πράγματα που μπορείτε να κάνετε με το Google Search Console
Πώς να ρυθμίσετε το Google Search Console
Για να ξεκινήσετε, μεταβείτε στην Κονσόλα αναζήτησης Google. Για να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτό, θα πρέπει να συνδεθείτε με το Λογαριασμό σας Google – βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε την ίδια εδώ που χρησιμοποιείτε για οποιαδήποτε άλλα εργαλεία Google Webmaster που χρησιμοποιείτε.
Αφού συνδεθείτε, αναζητήστε το κόκκινο κουμπί που λέει Add an Property. Εισαγάγετε το html για τον ιστότοπό σας και κάντε κλικ στο κουμπί.
Από εκεί, η Google μπορεί να σας ζητήσει να επαληθεύσετε ότι είστε ο κάτοχος του ιστότοπου. Υπάρχουν μερικοί διαφορετικοί τρόποι να το κάνετε αυτό. Αν χρησιμοποιείτε ήδη το Google Analytics, τότε η πιο εύκολη επιλογή είναι να επιλέξετε τον Κώδικα παρακολούθησης του Google Analytics ως την προτιμώμενη μέθοδο επαλήθευσης. Όσο ο κώδικας παρακολούθησης του Google Analytics βρίσκεται στην ενότητα <head> της αρχικής σελίδας σας, θα είστε χωρίς πρόβλημα.
Όταν βρίσκεστε στην αρχική σελίδα της Κονσόλας αναζήτησης Google, παρατηρήστε έναν σύνδεσμο στο επάνω αριστερό μέρος που λέει “Δοκιμάστε τη νέα Κονσόλα αναζήτησης”. Επί του παρόντος, έχετε δύο επιλογές για τη χρήση του εργαλείου: το παλιό, παραδοσιακό, το οποίο διατηρεί περισσότερη λειτουργικότητα. και η πιο πρόσφατη έκδοση του Google που έχει πιο έξυπνη οπτική σχεδίαση, αλλά λιγότερα από τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργικότητα της παλαιότερης έκδοσης. Με την πάροδο του χρόνου, η Google σχεδιάζει να μεταφέρει όλες τις λειτουργίες του Search Console στην πιο πρόσφατη έκδοση, αλλά προς το παρόν πολλά από τα πλεονεκτήματα του εργαλείου παραμένουν στην παραδοσιακή έκδοση.
Υποβάλετε έναν χάρτη ιστότοπου.
Ενώ οι ανιχνευτές ιστού της Google μπορούν να μάθουν πολλά για έναν ιστότοπο και τις μεμονωμένες ιστοσελίδες του μόνοι σας, μπορείτε να τους δώσετε μια μικρή επιπλέον βοήθεια στην εκμάθηση των πληροφοριών που χρειάζονται με την υποβολή ενός χάρτη ιστότοπου στην Google.
Ορισμένοι ιστότοποι θα δημιουργούν αυτόματα έναν χάρτη ιστότοπου για εσάς. Εάν όχι, θα χρειαστεί να δημιουργήσετε έναν χάρτη ιστότοπου και να τον ανεβάσετε στο διακομιστή σας. Μόλις το έχετε, η φόρτωση του στην Κονσόλα αναζήτησης Google είναι εξαιρετικά εύκολη.
Στην παραδοσιακή έκδοση, ενώ στην κύρια σελίδα του ταμπλό, κοιτάξτε στη δεξιά πλευρά της οθόνης για να δείτε την ενότητα Sitemap. Κάντε κλικ στη γκρι γραμμή που λέει Χάρτες ιστοτόπου.
Στη συνέχεια, βρείτε το κόκκινο κουμπί Add / Test Sitemaps στην επάνω δεξιά γωνία της οθόνης. Κάντε κλικ σε αυτό και συμπληρώστε τη διεύθυνση URL του ιστοτόπου του ιστότοπού σας.
Στον νέο πίνακα ελέγχου, κάντε κλικ στους Χάρτες ιστοτόπου στο μενού στην αριστερή πλευρά της σελίδας και, στη συνέχεια, συμπληρώστε τη διεύθυνση URL του χάρτη ιστότοπου όπου δόθηκε εντολή.
Μάθετε κοινές λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να σας βρουν
Όποιος βρίσκει τον ιστότοπό σας μέσω οργανικής αναζήτησης χρησιμοποίησε έναν συγκεκριμένο όρο αναζήτησης για να φτάσει εκεί. Η Κονσόλα Αναζήτησης Google σας εμφανίζει τις πιο κοινές λέξεις-κλειδιά που φέρνουν τους ανθρώπους στον ιστότοπό σας
Στην παραδοσιακή προβολή της Κονσόλας αναζήτησης Google, θα βρείτε αυτές τις πληροφορίες κάνοντας κλικ στη γραμμή Αναζήτησης αναζήτησης στο κέντρο της σελίδας στον κύριο πίνακα ελέγχου.
Λίγο κάτω από τη σελίδα, θα δείτε τη λίστα με όλες τις λέξεις-κλειδιά που σας βρήκαν οι χρήστες και τον αριθμό των φορών που κάποιος έχει κάνει κλικ στον σύνδεσμο σας μετά από την αναζήτηση κάθε λέξης-κλειδιού.
Κάνοντας κλικ σε μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί στη λίστα και χρησιμοποιώντας τις επιλογές φίλτρων στο επάνω μενού, μπορείτε να πάτε λίγο πιο βαθιά για να μάθετε ποιες σελίδες εμφανίζονται στα SERP (σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης) για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί, ποιες είναι οι χώρες που προέρχονται από την αναζήτηση της λέξης-κλειδιού και τις συσκευές που χρησιμοποιούν. Και μπορείτε να δείτε πόσο διαφορετικές λέξεις-κλειδιά αποδίδουν με βάση τα κλικ, τις εμφανίσεις και την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων.
Στη νέα Google Search Console, θα βρείτε τις ίδιες πληροφορίες κάνοντας κλικ στην επιλογή Performance είτε στο αριστερό μενού είτε στο κορυφαίο πλαίσιο του κύριου πίνακα ελέγχου
Η Google σας δείχνει τόσο τον αριθμό των κλικ που κερδίζει κάθε λέξη-κλειδί όσο και τον αριθμό των συνολικών φορών που εμφανίζεται στον ιστότοπό σας σε ερωτήματα αναζήτησης για τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί (εμφανίσεις) στην κύρια σελίδα και μπορείτε να προβάλετε τις άλλες κατηγορίες (CTR, θέση) στο ανάποδο τρίγωνο πάνω από τον κατάλογο.
Αυτές οι πληροφορίες σας δείχνουν αν προσελκύετε με επιτυχία ανθρώπους στο περιεχόμενό σας με βάση τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύουν στη στρατηγική SEO σας. Και θα αποκαλύψει όλες τις λέξεις-κλειδιά που σας βρίσκουν οι άνθρωποι με αυτό που δεν νόμιζα να στοχεύσετε καθόλου.
Προσδιορίστε τις πιο δημοφιλείς σελίδες σας.
Κάθε ιστοσελίδα θα έχει σελίδες που έχουν καλύτερες επιδόσεις στις μηχανές αναζήτησης από άλλες. Η Κονσόλα αναζήτησης Google θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε ποιες από τις ιστοσελίδες σας φέρνουν τους περισσότερους ανθρώπους στον ιστότοπό σας.
Μπορείτε να βρείτε τις πιο δημοφιλείς σελίδες σας στην ίδια ενότητα που βρήκατε τις λέξεις-κλειδιά και το φιλτράρισμα και την προβολή διαφορετικών υποσυνόλων δεδομένων λειτουργεί σχεδόν το ίδιο.
Και στις δύο εκδόσεις του ιστότοπου, στην ίδια ενότητα Αναλυτικής αναζήτησης, στην οποία εμφανίσατε τις λέξεις-κλειδιά, επιλέξτε Σελίδες στο μενού.
Θα δείτε μια λίστα με όλες τις σελίδες που έχουν δει οι χρήστες και κάνουν κλικ με φθίνουσα σειρά δημοτικότητας, με τις σελίδες με τις καλύτερες επιδόσεις ακριβώς στην κορυφή. Η προεπιλεγμένη προβολή στην παλιά έκδοση σάς δείχνει τις πιο δημοφιλείς σελίδες όσον αφορά τα κλικ. στη νέα έκδοση, κλικ και εμφανίσεις. Μπορείτε επίσης να δείτε ποιες είναι οι καλύτερες επιδόσεις όσον αφορά το ποσοστό κλικ και τη θέση.
Δείτε από πού προέρχονται οι επισκέπτες σας.
Αν η επιχείρησή σας εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο μέρος του κόσμου, τότε είναι πιο σημαντικό να λαμβάνετε κίνηση από επισκέπτες που ζουν σε μια καθορισμένη γεωγραφική περιοχή από οπουδήποτε αλλού. Η Κονσόλα αναζήτησης Google θα σας παράσχει επίσης στοιχεία σχετικά με το πού βρίσκονται οι επισκέπτες σας, ώστε να μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι φτάνετε στους σωστούς ανθρώπους.
Αυτό βρίσκεται στην ίδια ενότητα με τα δεδομένα λέξεων-κλειδιών και σελίδων. Και στις δύο εκδόσεις, επιλέξτε Χώρες στο μενού.
Θα δείτε τον αριθμό των κλικ που λαμβάνει ο ιστότοπός σας από κάθε χώρα, με τους υψηλότερους αριθμούς στην κορυφή της λίστας. Όπως και με τις άλλες κατηγορίες, μπορείτε επίσης να μεταβείτε για να δείτε τα αποτελέσματα βάσει των εμφανίσεων, του ποσοστού κλικ και της κατάταξης αναζήτησης.
Μάθετε ποιες συσκευές χρησιμοποιούν.
Μέχρι τώρα, κάθε επιχείρηση θα πρέπει να έχει έναν φιλικό προς το κινητό ιστότοπο. Ωστόσο, ακόμα κι αν έχετε ήδη λάβει μέτρα για να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας φαίνεται καλός σε κινητές συσκευές, εξακολουθεί να είναι καλό να γνωρίζετε ποιο τμήμα των επισκεπτών αλληλεπιδρά με τον ιστότοπό σας σε κάθε διαφορετικό τύπο συσκευής. Η Κονσόλα αναζήτησης Google σας καλύπτει εκεί. Αυτό είναι το τελευταίο κομμάτι των δεδομένων που θα βρούμε στην ίδια ενότητα με τα τρία τελευταία.
Και στις δύο εκδόσεις, επιλέξτε Συσκευές στο μενού.
Μπορείτε να δείτε την κατανομή του αριθμού των κλικ που λαμβάνετε σε κάθε τύπο συσκευής και μπορείτε να μεταβείτε για να δείτε τον αριθμό των εμφανίσεων, το ποσοστό κλικ και τη μέση θέση όπως θέλετε.
Σημειώστε ότι αυτό είναι το τελευταίο στοιχείο στη λίστα που θα βρείτε και στις δύο εκδόσεις του προϊόντος. Για τα υπόλοιπα, τουλάχιστον κατά τη στιγμή της γραφής, θα παραμείνετε στην παραδοσιακή έκδοση της Κονσόλας αναζήτησης Google.
Ελέγξτε ότι ο ιστότοπός σας λειτουργεί καλά σε κινητά.
Παρόλο που είναι καλή ιδέα να κάνετε δοκιμές κινητών στον ιστότοπό σας μόνοι σας, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την Κονσόλα αναζήτησης Google για να επιβεβαιώσετε ότι ο ιστότοπός σας πληροί τα πρότυπα ευχρηστίας του κινητού.
Στην ενότητα Traffic Traffic στο αριστερό μενού, επιλέξτε Mobile Usability. Αν τα πάντα σχετικά με τον ιστότοπό σας φαίνονται καλά με το Google βάσει των προτύπων τους για την ευχρηστία του κινητού, θα δείτε ένα πράσινο σημάδι επιλογής που θα σας ενημερώνει ότι δεν εντοπίζονται σφάλματα.
Εάν εντοπίσει κάτι σχετικά με τον ιστότοπό σας που δεν λειτουργεί καλά στο κινητό, όπως η χρήση φλας ή ένα μικρό μέγεθος γραμματοσειράς, θα λάβετε ένα μήνυμα σε αυτή την ενότητα, για να σας ενημερώσουμε για το πρόβλημα, ώστε να μπορείτε να εργαστείτε για τον καθορισμό το.
Δείτε ποιοι ιστότοποι συνδέονται με εσάς.
Για όσους επικεντρώνονται στο SEO, αυτό είναι σημαντικό στοιχείο για να έχετε πρόσβαση. Τα backlinks είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες κατάταξης, οπότε κάθε φορά που κάποιος άλλος αξιόπιστος ιστότοπος συνδέεται με εσάς αυξάνει την εξουσία του ιστότοπού σας στα μάτια του αλγορίθμου της Google.
Στην περιοχή “Αναζήτηση επισκεψιμότητας” στο αριστερό μενού, επιλέξτε Σύνδεσμοι στον ιστότοπό σας.
Θα δείτε μια λίστα ιστότοπων που περιλαμβάνουν έναν σύνδεσμο στον ιστότοπό τους πίσω στη δική σας, καθώς και μια λίστα με τις σελίδες στον ιστότοπό σας, οι οποίες συνδέουν άλλους ιστότοπους με τους περισσότερους. Κάτω από την ενότητα με τον τίτλο “Πώς συνδέονται τα δεδομένα σας”, μπορείτε επίσης να δείτε το κείμενο αγκύρωσης που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι ιστότοποι συχνότερα όταν συνδέονται πίσω με τη δική σας.
Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για κάθε backlink κάνοντας κλικ στον ιστότοπο και κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο που αναφέρεται. Από εκεί, μπορείτε να δείτε συγκεκριμένες σελίδες που περιλαμβάνουν τον σύνδεσμο και να τις επισκεφθείτε για να δείτε πώς χρησιμοποιείται.
Ελέγξτε για σπασμένους συνδέσμους.
Οι σπασμένοι σύνδεσμοι παρέχουν μια κακή εμπειρία στους χρήστες σας και οδηγούν τους ανθρώπους μακριά από τις σελίδες λειτουργίας που θέλετε να βρίσκονται. Σαν να μην είναι αρκετά κακό, σας κάνουν να φαίνεστε άσχημα στο Google και μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στις βαθμολογίες σας.
Στην ενότητα Ανίχνευση της Κονσόλας αναζήτησης Google, μπορείτε να βρείτε λεπτομέρειες σχετικά με τυχόν σφάλματα που εντοπίστηκε στο Google κατά την ανίχνευση του ιστότοπού σας, συμπεριλαμβανομένων όλων των διευθύνσεων URL που επέστρεψαν σφάλμα 404.
Εάν κάνετε κλικ σε κάθε καταχώρηση, μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για το ποιο είναι το πρόβλημα με το σύνδεσμο και πού βρίσκεται ο σύνδεσμος τόσο στον ιστότοπό σας όσο και σε άλλους.
Αυτές είναι πολύτιμες πληροφορίες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε την εμπειρία του ιστοτόπου σας και να αποκόψετε τυχόν απογοητευτικά λάθη που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι επισκέπτες σας τώρα.
Προσδιορίστε τα θέματα ασφάλειας ιστότοπου.
Website hacks είναι στις ειδήσεις κάθε μέρα, όπως φαίνεται πρόσφατα. Ακόμα κι αν η επιχείρησή σας δεν είναι αρκετά μεγάλη για να κάνετε τις ειδήσεις αν έχετε χάσει, μπορεί ακόμα να σας προκαλέσει σοβαρά προβλήματα. Και αυτό συμβαίνει διπλασιασμό εάν διαθέτετε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου που συλλέγει ευαίσθητα δεδομένα πελατών όπως πληροφορίες πιστωτικής κάρτας.
Η Κονσόλα Αναζήτησης Google παρέχει μια γρήγορη και εύκολη προβολή αν ο ιστότοπός σας παρουσιάζει ένα ελάττωμα ασφαλείας που πρέπει να γνωρίζετε. Κάντε κλικ στην επιλογή “Θέματα ασφαλείας” στο αριστερό μενού. Αν δεν έχετε τίποτα να ανησυχείτε, η κονσόλα θα σας ενημερώσει.
Επιβεβαιώστε ότι η σήμανση σχήματος ή τα δομημένα δεδομένα λειτουργούν.
Τέλος, αν χρησιμοποιείτε σήμανση σχήματος ή άλλα δομημένα δεδομένα στον ιστότοπό σας, η Google μπορεί να επιβεβαιώσει για εσάς αν έχει ρυθμιστεί το δικαίωμα να εργάζεται στα SERP.
Κάτω από την εμφάνιση αναζήτησης, θα βρείτε κατηγορίες για δομημένα δεδομένα, εμπλουτισμένες κάρτες και επισήμανση δεδομένων, τα οποία είναι όλες μέθοδοι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να μεταδώσετε περισσότερες πληροφορίες στα προγράμματα ανίχνευσης της Google σχετικά με τον τρόπο προβολής των ιστοσελίδων σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η Κονσόλα παρέχει λεπτομέρειες σχετικά με το εάν έχετε όλες τις ρυθμίσεις κωδικοποίησης για όλες τις κατηγορίες ή αν θέλετε να κάνετε αλλαγές.
Συμπέρασμα
Η Κονσόλα αναζήτησης Google είναι εντελώς δωρεάν και, όπως μπορείτε να δείτε, είναι γεμάτη με χρήσιμες πληροφορίες για κάθε επιχειρηματικό ιστότοπο. Εάν ενδιαφέρεστε για το πού και πώς εμφανίζεστε στις μηχανές αναζήτησης, αυτή είναι η καλύτερη πηγή σας για να σκάβετε τα διαθέσιμα δεδομένα και να κάνετε ένα σχέδιο δράσης για το πώς μπορείτε να βελτιώσετε τον SEO σας.