Τι είναι το Google Analytics


Τι είναι το Google Analytics και γιατί είναι χρήσιμο;

Το Google Analytics είναι ένα δωρεάν εργαλείο ανάλυσης ιστού που προσφέρει η Google για να σας βοηθήσει να αναλύσετε την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας.
Παρόλο που το “web analytics” ακούγεται σαν πολύ μικρό μέρος της ψηφιακής σας παρουσίας, οι επιπτώσεις του Google Analytics είναι στην πραγματικότητα τεράστιες.
Αυτό συμβαίνει επειδή για τις περισσότερες επιχειρήσεις, ο ιστότοπός σας λειτουργεί ως κόμβος για όλη την ψηφιακή σας κίνηση. Εάν εκτελείτε δραστηριότητες μάρκετινγκ όπως διαφημίσεις αναζήτησης ή διαφημίσεις κοινωνικών μέσων, οι χρήστες σας πιθανότατα θα επισκέπτονται τον ιστότοπό σας κάπου στο ταξίδι του χρήστη.
Δεδομένου ότι ο ιστότοπός σας είναι ο κεντρικός κόμβος της ψηφιακής παρουσίας, ο ιστότοπός σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να έχετε μια ολιστική άποψη της αποτελεσματικότητας όλων των καμπανιών που εκτελείτε για την προώθηση του προϊόντος / υπηρεσιών σας στο διαδίκτυο. Το Google Analytics είναι ένα δωρεάν εργαλείο που μπορεί να σας βοηθήσει να παρακολουθείτε την αποτελεσματικότητα του ψηφιακού μάρκετινγκ.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πάνω από 50 εκατομμύρια ιστότοποι σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν το Google Analytics. Αν δεν το χρησιμοποιείτε, πρέπει να το ρυθμίσετε αμέσως.


Πώς λειτουργεί το Google Analytics;

Με απλά λόγια, το Google Analytics βάζει πολλές γραμμές κώδικα παρακολούθησης στον κώδικα του ιστότοπού σας. Ο κώδικας καταγράφει διάφορες δραστηριότητες των χρηστών σας όταν επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, μαζί με τα χαρακτηριστικά (όπως ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα) αυτών των χρηστών. Στη συνέχεια στέλνει όλες αυτές τις πληροφορίες στο διακομιστή GA (Google Analytics) μόλις ο χρήστης εγκαταλείψει τον ιστότοπό σας.
Στη συνέχεια, το Google Analytics συγκεντρώνει τα δεδομένα που συλλέγονται από τον ιστότοπό σας με πολλούς τρόπους, κυρίως από τέσσερα επίπεδα:
Επίπεδο χρήστη (που σχετίζεται με τις ενέργειες κάθε χρήστη)
Επίπεδο συνεδρίας (κάθε μεμονωμένη επίσκεψη)
Επίπεδο προβολής σελίδας (κάθε ξεχωριστή σελίδα επισκέφθηκε)
Επίπεδο συμβάντος (κλικ με κουμπιά, προβολές βίντεο κ.λπ.)


Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ μετρήσεων και διαστάσεων στο Google Analytics;

Ο τρόπος που σκέφτομαι τις διαφορές μεταξύ μετρήσεων και διαστάσεων είναι ότι οι μετρήσεις είναι πραγματικά στατιστικά στοιχεία που συλλέγει η Google σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών στον ιστότοπό σας και οι διαστάσεις είναι οι διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να προβάλετε αυτούς τους αριθμούς με βάση τις επιχειρηματικές ερωτήσεις που προσπαθείτε να απαντήσετε.
Για παράδειγμα, γνωρίζοντας μόνο το συνολικό ποσό των ατόμων που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας δεν είναι πολύ χρήσιμο για την επιχείρησή σας. Το να γνωρίζετε πόσοι άνθρωποι επισκέπτονται τον ιστότοπό σας κατά ηλικία ή τοποθεσία, από την άλλη πλευρά, είναι πολύ χρήσιμο να υπολογίσετε ποιος είναι το κεντρικό σας κοινό στο διαδίκτυο. Μπορείτε να μάθετε, για παράδειγμα, ότι το 80% των επισκεπτών σας είναι γυναίκες ηλικίας 25-35 είναι εξαιρετικά χρήσιμο και εύχρηστο πληροφορίες σχετικά με το ποιος πρέπει να στοχεύσετε στο ψηφιακό μάρκετινγκ.
Σε αυτό το παράδειγμα, ο ακατέργαστος αριθμός επισκέψεων είναι η μέτρηση και η ηλικία και το φύλο είναι οι διαστάσεις κατά τις οποίες κατατάσετε αυτήν τη μέτρηση.
Ουσιαστικά, οι αναλύσεις δεδομένων επηρεάζουν τις μετρήσεις με βάση τις επιχειρηματικές ερωτήσεις που προσπαθείτε να απαντήσετε.


Τι είδους δεδομένα είναι διαθέσιμα στο Google Analytics και τι μπορείτε να κάνετε με αυτά;

Υπάρχουν δύο τύποι δεδομένων που μπορείτε να συλλέξετε στο Google Analytics:
Δεδομένα απόκτησης χρηστών: δεδομένα σχετικά με τους χρήστες σας προτού επισκεφθούν τον ιστότοπό σας
Δεδομένα συμπεριφοράς χρηστών: δεδομένα σχετικά με τους χρήστες σας όταν επισκέπτονται τον ιστότοπό σας
(1) Δεδομένα απόκτησης χρηστών
Πριν επισκεφτείτε τον ιστότοπό σας: μπορείτε να έχετε πρόσβαση στα δεδομένα σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών σας προτού επισκεφθούν τον ιστότοπό σας (π.χ. ηλικία, φύλο και ενδιαφέροντα). Μπορείτε επίσης να λάβετε δεδομένα σχετικά με το πού προέρχονται, είτε πρόκειται για το Facebook, για άλλους ιστότοπους είτε για αναζήτηση Google. Καλώ αυτά τα δεδομένα “δεδομένα απόκτησης χρηστών” επειδή μπορούν να σας βοηθήσουν να καταλάβετε ποια ομάδα χρηστών και κανάλια να στοχεύσετε.
Αυτά τα χαρακτηριστικά των επισκεπτών του ιστού σας, όπως το συχνό και το δημογραφικό τους κανάλι πολυμέσων, είναι εγγενείς στους ίδιους τους χρήστες. Δεν μπορείτε πραγματικά να κάνετε πολλά για να αλλάξετε αυτά τα χαρακτηριστικά.
Ευτυχώς, το διαδίκτυο είναι τεράστιο, οπότε παρόλο που δεν μπορείτε να αλλάξετε αυτά τα εγγενή χαρακτηριστικά των επισκεπτών σας, μπορείτε να επιλέξετε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών στο διαδίκτυο που έχουν τα χαρακτηριστικά που θέλετε να στοχεύσετε. Μπορείτε να προσελκύσετε περισσότερα από αυτά να έρχονται στον ιστότοπό σας, τρέχοντας στοχευμένες διαφημίσεις μέσω Facebook, Google και άλλων πλατφορμών διαφήμισης. Τα δεδομένα απόκτησης χρηστών σας μπορούν να χρησιμεύσουν ως καθοδηγητική πυξίδα για να κατευθύνουν τη στρατηγική και τις δραστηριότητες ψηφιακού μάρκετινγκ.
(2) Δεδομένα συμπεριφοράς χρηστών
Η δεύτερη ομάδα δεδομένων είναι δεδομένα “συμπεριφοράς χρήστη”, τα οποία συλλέγονται κατά τη διάρκεια της περιόδου σύνδεσης ενός χρήστη στον ιστότοπό σας. Τα δεδομένα συμπεριφοράς χρηστών περιλαμβάνουν:
πόσο παραμένει ένας χρήστης στον ιστότοπό σας
ποια είναι η πρώτη και τελευταία σελίδα τους στον ιστότοπό σας
το πιο συνηθισμένο “μονοπάτι” μέσω του οποίου περνούν από τον ιστότοπό σας
Τώρα, αντίθετα με τα δεδομένα “απόκτησης χρηστών”, τα δεδομένα “συμπεριφοράς χρηστών” μπορούν εύκολα να αλλάξουν με τις αλλαγές που κάνετε στον ιστότοπό σας. Το κλειδί εδώ είναι να χρησιμοποιήσετε διάφορες αναλύσεις για να εντοπίσετε τις σελίδες στις οποίες οι χρήστες σας “κολλάνε”. Στη συνέχεια, μπορείτε να εξομαλύνετε την εμπειρία των χρηστών τους σε αυτές τις σελίδες προβλημάτων, ώστε οι χρήστες να μπορούν να μετακινούνται απρόσκοπτα προς τη μετατροπή σε πελάτες που πληρώνουν με ελάχιστη τριβή.Για παράδειγμα, γνωρίζοντας μόνο το συνολικό ποσό των ατόμων που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας δεν είναι πολύ χρήσιμο για την επιχείρησή σας. Το να γνωρίζετε πόσοι άνθρωποι επισκέπτονται τον ιστότοπό σας κατά ηλικία ή τοποθεσία, από την άλλη πλευρά, είναι πολύ χρήσιμο να υπολογίσετε ποιος είναι το κεντρικό σας κοινό στο διαδίκτυο.