Κοινοποίηση σε:
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
σχεδιαση λογοτυπου

Επεξήγηση επωνυμίας, ταυτότητας και σχεδίαση λογοτύπου

Ένα λογότυπο δεν είναι η επωνυμία σας, ούτε η ταυτότητά σας. Ο σχεδιασμός λογοτύπου, ο σχεδιασμός ταυτότητας και η επωνυμία έχουν όλα διαφορετικούς ρόλους, που μαζί, σχηματίζουν μια αντιληπτή εικόνα για μια επιχείρηση ή ένα προϊόν.

 

Υπήρξε κάποια πρόσφατη συζήτηση στο διαδίκτυο σχετικά με αυτό το θέμα, σχετικά με το ότι το λογότυπό σας δεν είναι η επωνυμία σας. Αν και αυτό μπορεί να είναι αλήθεια, δεν έχω δει καμία διευκρίνιση των διαφορών μεταξύ «μάρκας», «ταυτότητας» και «λογότυπου». Θέλω να το διορθώσω.

Τι είναι μάρκα;

– Η αντιληπτή συναισθηματική εταιρική εικόνα στο σύνολό της.

Τι είναι ταυτότητα;

– Οι οπτικές πτυχές που αποτελούν μέρος της συνολικής επωνυμίας.

Τι είναι ένα λογότυπο;

– Ένα λογότυπο προσδιορίζει μια επιχείρηση στην απλούστερη μορφή της μέσω της χρήσης ενός σήματος ή ενός εικονιδίου .

Για να το εξηγήσουμε αυτό με περισσότερες λεπτομέρειες, ας ξεκινήσουμε από την κορυφή – τη μάρκα.

Τι είναι το branding;

Η επωνυμία δεν είναι σίγουρα ένα ελαφρύ θέμα – ολόκληρες δημοσιεύσεις και εκατοντάδες βιβλία έχουν γραφτεί για το θέμα, ωστόσο για να το θέσω με λίγα λόγια, θα μπορούσατε να περιγράψετε μια «μάρκα» ως οργανισμό, υπηρεσία ή προϊόν με «προσωπικότητα» που διαμορφώνεται από τις αντιλήψεις του κοινού. Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει επίσης να δηλωθεί ότι ένας σχεδιαστής δεν μπορεί να «φτιάξει» μια επωνυμία – μόνο το κοινό μπορεί να το κάνει αυτό. Ένας σχεδιαστής αποτελεί τα θεμέλια της μάρκας .

 

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι μια επωνυμία αποτελείται μόνο από λίγα στοιχεία – μερικά χρώματα, μερικές γραμματοσειρές, ένα λογότυπο, ένα σλόγκαν και ίσως και κάποια μουσική που έχει προστεθεί. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτό. Θα μπορούσατε να πείτε ότι μια επωνυμία είναι μια «εταιρική εικόνα».

Η θεμελιώδης ιδέα και η βασική ιδέα πίσω από την ύπαρξη μιας «εταιρικής εικόνας» είναι ότι ό,τι κάνει μια εταιρεία, οτιδήποτε κατέχει και ό,τι παράγει πρέπει να αντικατοπτρίζει τις αξίες και τους στόχους της επιχείρησης στο σύνολό της.

Είναι η συνέπεια αυτής της βασικής ιδέας που συνθέτει την εταιρεία, την οδηγεί, δείχνοντας τι αντιπροσωπεύει, σε τι πιστεύει και γιατί υπάρχουν. Δεν είναι καθαρά κάποια χρώματα, κάποιες γραμματοσειρές, ένα λογότυπο και ένα σύνθημα.

Για παράδειγμα, ας δούμε τη γνωστή εταιρεία πληροφορικής, την Apple. Η Apple ως εταιρεία προβάλλει μια ανθρωπιστική εταιρική κουλτούρα και μια ισχυρή εταιρική ηθική, η οποία χαρακτηρίζεται από εθελοντισμό, υποστήριξη καλών σκοπών και συμμετοχή στην κοινότητα. Αυτές οι αξίες της επιχείρησης είναι εμφανείς σε όλα όσα κάνουν, από τα καινοτόμα προϊόντα και τις διαφημίσεις τους, μέχρι την εξυπηρέτηση πελατών. Η Apple είναι μια συναισθηματικά ανθρωπιστική επωνυμία που συνδέεται πραγματικά με τους ανθρώπους – όταν οι άνθρωποι αγοράζουν ή χρησιμοποιούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. νιώθουν μέρος της μάρκας, σαν μια φυλή ακόμα. Αυτή η συναισθηματική σύνδεση είναι που δημιουργεί την επωνυμία τους – όχι μόνο τα προϊόντα τους και ένα λογότυπο σε μέγεθος μπουκιάς.

Για μια πιο ενδελεχή κατανόηση του branding, με απλά λόγια, προτείνω το Wally Olin’s: The Brand Handbook το οποίο παραθέτω είναι «ένας ουσιαστικός, εύκολης αναφοράς οδηγός για το λαμπρό branding».

Τι είναι ο σχεδιασμός ταυτότητας;

Ένας σημαντικός ρόλος στη «μάρκα» ή την «εταιρική εικόνα» μιας εταιρείας είναι η ταυτότητά της.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο σχεδιασμός ταυτότητας βασίζεται στις οπτικές συσκευές που χρησιμοποιούνται σε μια εταιρεία, που συνήθως συναρμολογούνται σε ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών. Αυτές οι οδηγίες που συνθέτουν μια ταυτότητα συνήθως διαχειρίζονται τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζεται η ταυτότητα σε διάφορα μέσα, χρησιμοποιώντας εγκεκριμένες χρωματικές παλέτες, γραμματοσειρές, διατάξεις, μετρήσεις και ούτω καθεξής. Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές διασφαλίζουν ότι η ταυτότητα της εταιρείας διατηρείται συνεπής, γεγονός που με τη σειρά της επιτρέπει στο εμπορικό σήμα ως σύνολο να είναι αναγνωρίσιμο.

Η ταυτότητα ή η «εικόνα» μιας εταιρείας αποτελείται από πολλές οπτικές συσκευές:

Ένα λογότυπο (Το σύμβολο ολόκληρης της ταυτότητας και της επωνυμίας)
Χαρτικά (Επιστολόχαρτο + επαγγελματική κάρτα + φάκελοι κ.λπ.)
Εγγύηση μάρκετινγκ (Φυλλάδια, μπροσούρες, βιβλία, ιστότοποι κ.λπ.)
Προϊόντα & Συσκευασίες (Προϊόντα που πωλούνται και συσκευασία στην οποία διατίθενται)
Σχεδιασμός ενδυμάτων (Απτά ρούχα που φοριούνται από τους εργαζόμενους)
Σήμανση (εσωτερικός και εξωτερικός σχεδιασμός)
Μηνύματα και ενέργειες (Μηνύματα που μεταδίδονται μέσω έμμεσων ή άμεσων τρόπων επικοινωνίας)
Άλλη επικοινωνία (ήχος, μυρωδιά, αφή κ.λπ.)
Οτιδήποτε οπτικό αντιπροσωπεύει την επιχείρηση.
Όλα αυτά τα πράγματα συνθέτουν μια ταυτότητα και θα πρέπει να υποστηρίζουν το εμπορικό σήμα στο σύνολό του. Το λογότυπο, ωστόσο, είναι η εταιρική ταυτότητα και η επωνυμία όλα τυλιγμένα σε ένα αναγνωρίσιμο σήμα. Αυτό το σήμα είναι το avatar και το σύμβολο της επιχείρησης στο σύνολό της.

Τι είναι ένα λογότυπο;

Για να καταλάβουμε τι είναι ένα λογότυπο, πρέπει πρώτα να καταλάβουμε σε τι χρησιμεύει.

Ένα λογότυπο είναι για… αναγνώριση .

Ένα λογότυπο προσδιορίζει μια εταιρεία ή ένα προϊόν μέσω της χρήσης ενός σήματος, σημαίας, συμβόλου ή υπογραφής. Ένα λογότυπο δεν πουλά την εταιρεία απευθείας ούτε σπάνια περιγράφει μια επιχείρηση. Τα λογότυπα αντλούν τη σημασία τους από την ποιότητα του πράγματος που συμβολίζει, όχι το αντίστροφο – τα λογότυπα υπάρχουν για την ταυτότητα, όχι για να εξηγήσουν. Με λίγα λόγια, το τι σημαίνει ένα λογότυπο είναι πιο σημαντικό από το πώς φαίνεται .

Για να επεξηγήσετε αυτήν την έννοια, σκεφτείτε λογότυπα όπως οι άνθρωποι. Προτιμούμε να μας αποκαλούν με τα ονόματά μας παρά με τον μπερδεμένο και ξεχασμένο χαρακτηρισμό του εαυτού μας όπως «ο τύπος που φοράει πάντα ροζ και έχει ξανθά μαλλιά». Με τον ίδιο τρόπο, ένα λογότυπο δεν πρέπει να περιγράφει κυριολεκτικά αυτό που κάνει η επιχείρηση, αλλά μάλλον να προσδιορίζει την επιχείρηση με τρόπο που να είναι αναγνωρίσιμος και αξέχαστο.

Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι μόνο αφού ένα λογότυπο γίνει οικείο, λειτουργεί με τον τρόπο που προορίζεται να κάνει παρόμοια με το πώς πρέπει να μάθουμε τα ονόματα των ανθρώπων για να τα αναγνωρίσουμε.

Το λογότυπο προσδιορίζει μια επιχείρηση ή ένα προϊόν στην απλούστερη μορφή του.

Η σημασία του σωστού λογότυπου

Η σημασία του σωστού λογότυπου

Το σωστό λογότυπο λέει τα πάντα χωρίς να λέει λέξη. Υποδηλώνει συναισθήματα τιμής, εμπιστοσύνης, υπερηφάνειας, αριστείας και ακεραιότητας.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΤΙΜΗ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΤΙΜΗ

Ένας έμπειρος σχεδιαστής με σταθερό σχεδιασμό (με συγκεκριμένο στυλ ή εμπειρία στον κλάδο) θα έχει πολύ υψηλότερο ποσοστό από έναν νέο απόφοιτο γραφιστικής.

ΘΕΛΕΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ? ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ!

ΘΕΛΕΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ? ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ!

Κοινοποίηση σε:
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
Call Now Button