Σχεδιασμός Λογότυπου Δημιουργικά Στάδια

Σχεδιασμός Λογότυπου: Δημιουργικά Στάδια

Το άρθρο συνεχίζει το θέμα της διαδικασίας σχεδιασμού λογότυπου. Περιγραφή των δημιουργικών σταδίων που απαιτούνται για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού λογότυπου και πρακτικές συμβουλές για τα σήματα επωνυμίας.

Τα λογότυπα είναι ίσως τόσο ζωτικής σημασίας και ζωτικής σημασίας για την επιτυχία μάρκετινγκ μιας μάρκας ή εταιρείας όσο η εμφάνιση είναι σημαντική για την πρώτη συνάντηση με έναν πελάτη ή έναν εργοδότη. Είναι πολύ πιο εύκολο να βρεις μια δουλειά που θέλεις, να κάνεις φίλους ή συνεργασίες αν είσαι άνθρωπος με ουσία και έχεις κάτι αξιομνημόνευτο στην ταυτότητά σου. Το ίδιο συμβαίνει και με τις επωνυμίες: χρειάζονται δευτερόλεπτα για να χάσουν στον ωκεανό των ανταγωνιστών εάν δεν χτίσουν την ισχυρή εικόνα και χαρακτήρα μέσω των οποίων οι πελάτες, οι αγοραστές ή οι χρήστες μπορούν να έχουν την ευκαιρία να τις αναγνωρίσουν.

Το λογότυπο είναι το βασικό σήμα της ταυτότητας της επωνυμίας, το πιο σημαντικό σύμβολο της εικόνας της μάρκας και το θεμέλιο μιας αποτελεσματικής στρατηγικής μάρκετινγκ που επιτρέπει τη σύνδεσή της με το κοινό-στόχο. Μία από τις λανθασμένες αντιλήψεις στον κόσμο των επιχειρήσεων είναι ότι εάν το προϊόν ή η υπηρεσία είναι καλό, δεν χρειάζεται πρόσθετες επενδύσεις χρόνου και χρημάτων για την προώθησή του. Ωστόσο, δεν λειτουργεί έτσι: χωρίς ταυτότητα επωνυμίας, ακόμη και το προϊόν υψηλής ποιότητας μπορεί να χαθεί μόνο και μόνο επειδή οι χρήστες ή οι αγοραστές δεν θα έχουν ούτε μια μικρή ευκαιρία να το μάθουν ή να το δοκιμάσουν. Αντίθετα, μια ισχυρή στρατηγική branding θέτει την άμεση σύνδεση του προϊόντος ή της εταιρείας και τα ουσιαστικά οφέλη του με το ζώδιο που το αντιπροσωπεύει. Οι μάρκες, τα προϊόντα και οι εταιρείες χρειάζονται τις δικές τους προσωπικότητες που θα προσελκύουν τους ανθρώπους με τον τρόπο που συμβαίνει συχνά με μια προσωπική σχέση.

Η εμφάνιση προσωπικότητας στην εφαρμογή, τον ιστότοπο ή την επωνυμία σας μπορεί να είναι ένας πολύ ισχυρός τρόπος για το κοινό σας να σας ταυτίσει και να σας συμπονήσει. Οι άνθρωποι θέλουν να συνδεθούν με πραγματικούς ανθρώπους και πολύ συχνά ξεχνάμε ότι οι επιχειρήσεις είναι απλώς συλλογές ανθρώπων.

Ο παγκοσμίως διάσημος σχεδιαστής και καλλιτέχνης Karl Lagerfeld είπε κάποτε «Τα λογότυπα και το branding είναι τόσο σημαντικά. Σε ένα μεγάλο μέρος του κόσμου, οι άνθρωποι δεν μπορούν να διαβάσουν γαλλικά ή αγγλικά – αλλά είναι εξαιρετικοί στο να θυμούνται τα σημάδια». Γνωρίζοντας πόσο μακριά έφτασε στον τομέα του σχεδιασμού, είναι πραγματικά εύκολο να πιστέψει κανείς ότι έχει δίκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλές μεγάλες και μικρές εταιρείες το απέδειξαν αυτό μέσω της εμπειρίας τους στο μάρκετινγκ.

Ροή σχεδίασης λογότυπου

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των πιο αποτελεσματικών λογότυπων είναι η απλότητά τους. Από τη μία πλευρά, γίνεται πρόκληση για έναν σχεδιαστή να δημιουργήσει μια πινακίδα που να είναι και απλή και ταυτόχρονα αναγνωρίσιμη. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να δώσει στους πελάτες την ψευδαίσθηση ότι η δημιουργία λογότυπου είναι ένα είδος απλής λειτουργίας που χρειάζεται μερικές ώρες και δεν απαιτεί ειδικές δεξιότητες, πολύ χρόνο ή προσπάθεια. Αυτό είναι πολύ λάθος και μια τέτοια προσέγγιση δεν θα φέρει το branding στο πουθενά.

Ο αποτελεσματικός σχεδιασμός λογοτύπου είναι μια σύνθετη στρατηγική που περιλαμβάνει όλα τα στάδια του σχεδιασμού και της διαδικασίας μάρκετινγκ όπως:

ορίζοντας την εργασία
έρευνα χρηστών
έρευνα μάρκετινγκ
δημιουργική αναζήτηση
επιλογή κατεύθυνσης στυλ
επιλογή του
χρωματική παλέτα
δοκιμές σε διαφορετικά μεγέθη και περιβάλλοντα
δημιουργία ενός οδηγού στυλ που ορίζει σωστές και λάθος περιπτώσεις χρήσης λογότυπου κ.λπ.
Όπως μπορούμε να δούμε, ο σχεδιασμός λογοτύπου είναι μια δύσκολη διαδικασία: πρέπει να γίνουν πολλά βήματα για να έχετε ένα αποτελεσματικό αποτέλεσμα. Αυτός είναι ο λόγος για πολλές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των startups, που ξεκινούν τον δρόμο τους στον επιχειρηματικό τομέα, να εμπιστεύονται αυτό το ουσιαστικό έργο σε επαγγελματίες σχεδιαστές. Η πρακτική δείχνει ότι το λογότυπο, το οποίο είναι μελετημένο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια και δοκιμασμένο σωστά, είναι μια αξιόλογη επένδυση.

Ας δούμε λίγο πιο προσεκτικά σε κάθε στάδιο.

Ρύθμιση της εργασίας

Αυτό το στάδιο είναι το θεμέλιο όλης της διαδικασίας σχεδιασμού. Αυτή είναι η στιγμή που ο σχεδιαστής θα πρέπει να λάβει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες από τον πελάτη για να επισημάνει τον σωστό δρόμο προς τον στόχο. Είναι γνωστό ότι αυτός που περπατά χωρίς να έχει στο μυαλό του προορισμό δεν θα φτάσει πουθενά. Στον σχεδιασμό (όχι μόνο το λογότυπο και την κατεύθυνση του branding) λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο: για να έχετε το αποτέλεσμα, θα πρέπει να θέσετε ξεκάθαρα τους στόχους από την αρχή. Δεν σημαίνει ότι οι στόχοι θα παραμείνουν εντελώς ίδιοι στο τέλος του ταξιδιού: μπορούν να τροποποιηθούν περισσότερο ή λιγότερο στη δημιουργική διαδικασία. Ωστόσο, εάν οι στόχοι δεν τεθούν στην αρχή, η δημιουργική διαδικασία μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε χάος.

Αυτό είναι το πρώτο βήμα για να σχεδιάσετε οτιδήποτε: ρωτήστε “Γιατί το κάνουμε αυτό;” Εάν η απάντηση δεν είναι ξεκάθαρη, ή δεν σας είναι ξεκάθαρη, ή απλά δεν υπάρχει, δεν μπορείτε να σχεδιάσετε τίποτα. ΣΤΑΜΑΤΑ να δουλευεις. Μπορείτε να βοηθήσετε στον καθορισμό αυτών των στόχων; Αν ναι, κάντε το. (Ναι, είναι μέρος της δουλειάς σου. Οτιδήποτε σε βοηθά να κάνεις τη δουλειά σου είναι μέρος της δουλειάς σου.) (Mike Monteiro «Το σχέδιο είναι δουλειά»)

Οι σχεδιαστές πρέπει να είναι πάντα έτοιμοι ώστε οι πελάτες συχνά να μην γνωρίζουν λεπτομερώς τι θέλουν. Θέλουν απλώς ένα όμορφο λογότυπο που θα φέρει επιτυχία στην επιχείρησή τους. Αυτό είναι φυσικό και αυτός είναι ο λόγος που προσλαμβάνουν έναν σχεδιαστή. Σε προηγούμενη ανάρτησή μας αφιερωμένη σε
στερεότυπα για τους σχεδιαστές
, αναφέραμε: «ο πελάτης σας δεν χρειάζεται να γνωρίζει όλες τις αποχρώσεις και τις ιδιαιτερότητες της διαδικασίας σχεδιασμού. Αυτός είναι ο λόγος που ΑΥΤΟΙ είναι πελάτες και ΕΣΕΙΣ είστε σχεδιαστής».

Επιπλέον, το πράγμα που έχουμε ελέγξει στην πράξη είναι ότι επικοινωνώντας με τους πελάτες θα πρέπει να λαμβάνετε όχι μόνο τις επιθυμίες τους αλλά και να προσπαθείτε να πάρετε τις ιδέες και τους λόγους πίσω από αυτές τις επιθυμίες. Εάν καταλαβαίνετε γιατί ο πελάτης σας θέλει να δει συγκεκριμένα χρώματα, σχήματα ή μεταβάσεις, θα είναι ευκολότερο για εσάς (αν χρειάζεται) να δικαιολογήσετε άλλες μεθόδους υλοποίησης αυτών των ιδεών που θα έδιναν το αποτέλεσμα που επιθυμεί ο πελάτης.

 

Σε αυτό το στάδιο, είναι ιδιαίτερα σκόπιμο για έναν σχεδιαστή να λάβει τα δεδομένα σχετικά με:

τη φύση του προϊόντος

το κοινό-στόχο
γεωγραφική στόχευση (αν υπάρχει)
τις λέξεις-κλειδιά με τις οποίες η εταιρεία αντιπροσωπεύει την ταυτότητά της
προτιμώμενη χρωματική παλέτα
πιθανούς φορείς και επιφάνειες στις οποίες θα χρησιμοποιηθεί το λογότυπο
την ανάγκη συνέπειας με την υπάρχουσα εταιρική ταυτότητα (εάν υπάρχει)
προνομιούχος
τύπος λογότυπου
η αναγκαιότητα του σχεδιασμού μασκότ.
Προφανώς, η λίστα δεν είναι εντελώς πλήρης, ωστόσο, περιέχει τις πιο σημαντικές θέσεις που απαιτούνται για τον καθορισμό ενός γενικού σχεδιαστικού στόχου.

Ερευνα

Αυτό είναι το στάδιο κατά το οποίο, βασιζόμενος στην καθιερωμένη εργασία και τους στόχους, ο σχεδιαστής πρέπει να μπει βαθύτερα στο περιβάλλον στο οποίο θα λειτουργήσει το μελλοντικό σήμα του branding. Το στάδιο της έρευνας συνήθως προχωρά σε δύο κατευθύνσεις ταυτόχρονα: έρευνα χρήστη και έρευνα μάρκετινγκ.

Έρευνα χρήστη σημαίνει βαθύτερη εμβάθυνση σε λεπτομέρειες του πυρήνα
στοχευμένο κοινό
, να γνωρίσουν τις προτιμήσεις και τις ψυχολογικές τους ιδιαιτερότητες, την επίδραση του χρώματος και του φορέα δεδομένων στα συναισθήματα και την εμπειρία τους, τις πηγές πληροφοριών και τους τρόπους δημιουργικής απόδοσης που τους ενθαρρύνουν και τους κάνουν ενεργούς.

Έρευνα μάρκετινγκ σημαίνει διερεύνηση του τμήματος της αγοράς, κυρίως από την οπτική γωνία των δημιουργικών λύσεων που χρησιμοποιούνται από τους ανταγωνιστές. Ο σχεδιασμός λογότυπου προϋποθέτει τη δημιουργία μιας μοναδικής πινακίδας που θα κάνει την εταιρεία ή την επωνυμία να ξεχωρίζει από το πλήθος και να τραβήξει την προσοχή των πιθανών πελατών. Παραμελώντας το ερευνητικό στάδιο και βασιζόμενοι μόνο στη δημιουργική τους διαίσθηση και ταλέντο, οι σχεδιαστές κινδυνεύουν να αποτύχουν σε αυτό το έργο, καθώς δεν θα γνωρίζουν τις συνθήκες λειτουργίας του λογότυπου και δεν θα μπορούν να το κάνουν αποτελεσματικό και πρωτότυπο.

Δημιουργική αναζήτηση

Αυτό είναι το στάδιο όπου ο σχεδιαστής, οπλισμένος με πολλά δεδομένα και βλέποντας τη διαδρομή, ξεκινά τη διαδικασία δημιουργίας. Ο στόχος αυτού του σταδίου είναι να αναπτύξει μία ή περισσότερες στιλιστικές κατευθύνσεις που θα επιτρέψουν την εκπλήρωση του στόχου του branding και των αναγκών μάρκετινγκ. Για κάθε δίκαιο, πρέπει να προστεθεί ότι το
διαδικασία σχεδιασμού επωνυμίας
Όπως κάθε δραστηριότητα εξατομίκευσης είναι πολύ ατομική σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση. Μερικές φορές συμβαίνει ότι οι απαιτήσεις από τον πελάτη είναι τόσο σαφείς και οι λεπτομέρειες συλλέγονται τόσο προσεκτικά στα προηγούμενα στάδια που η κατεύθυνση του λογότυπου ορίζεται κατά την πρώτη επανάληψη και χρειάζεται μόνο να γυαλιστεί. Σε άλλες περιπτώσεις, ειδικά σε περιπτώσεις όπου οι απαιτήσεις είναι θολές ή ο ανταγωνισμός στο τμήμα της αγοράς είναι πραγματικά υψηλός, θα πρέπει να αναλυθούν διάφορες κατευθύνσεις και να δοκιμαστούν διαφορετικές παραλλαγές για να βρεθεί αυτή που θα είναι αποτελεσματική και πρωτότυπη.

Αυτό το στάδιο μπορεί να περιλαμβάνει τα δημιουργικά αποτελέσματα διαφορετικών επιπέδων πιστότητας, από πρόχειρα σκίτσα με μολύβι έως εξελιγμένα ψηφιακά δείγματα. Οποιοδήποτε από αυτά μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά, η επιλογή στρατηγικής εξαρτάται από την απόφαση των ειδικών του σχεδιαστή για έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο παρουσίασης σύμφωνα με τις απαιτήσεις του πελάτη και τον συγκεκριμένο τύπο λογότυπου.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ  ΜΕ 110 ΕΥΡΩ! ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ!

ΑΜΟΙΒΗ ΓΡΑΦΙΣΤΑ ΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΣΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ!

ΘΕΛΕΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ? ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ!

Πώς να Δημιουργήσετε ένα Διαχρονικό Λογότυπο που θα Αντέξει στον Χρόνο

Πώς να Δημιουργήσετε ένα Διαχρονικό Λογότυπο που θα Αντέξει στον Χρόνο

Πώς να Δημιουργήσετε ένα Διαχρονικό Λογότυπο που θα Αντέξει στον Χρόνο  Η δημιουργία ενός λογοτύπου δεν αφορά μόνο τη σύγχρονη αισθητική τάση, αλλά και τη διαχρονικότητα. Ένα καλό λογότυπο πρέπει να παραμένει επίκαιρο και αποτελεσματικό για πολλά χρόνια,...

Τα Κοινά Λάθη στον Σχεδιασμό Λογοτύπου και Πώς να τα Αποφύγετε

Τα Κοινά Λάθη στον Σχεδιασμό Λογοτύπου και Πώς να τα Αποφύγετε

Τα Κοινά Λάθη στον Σχεδιασμό Λογοτύπου και Πώς να τα Αποφύγετε  Ο σχεδιασμός ενός λογοτύπου είναι μια κρίσιμη διαδικασία που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την αναγνωρισιμότητα και την επιτυχία μιας επιχείρησης. Ωστόσο, πολλά λογότυπα αποτυγχάνουν να επιτύχουν τον...

Η Ψυχολογία των Χρωμάτων στον Σχεδιασμό Λογοτύπου

Η Ψυχολογία των Χρωμάτων στον Σχεδιασμό Λογοτύπου

Η Ψυχολογία των Χρωμάτων στον Σχεδιασμό Λογοτύπου  Το λογότυπο μιας επιχείρησης είναι συχνά η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει το κοινό για αυτήν. Ο σχεδιασμός του παίζει καθοριστικό ρόλο στην αντίληψη του καταναλωτή και στην ταυτότητα της επωνυμίας. Ένα από τα πιο...

Call Now Button