Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για σκούρα μοτίβα – web design

κατασκευή ιστοσελίδων

Αυτοί είναι παντού. Λίγα κόλπα σε ιστοσελίδες, σε εφαρμογές και με αναδυόμενα παράθυρα και φόρμες που “σας κόβουν” να ολοκληρώσετε μια δράση στο διαδίκτυο.

Αυτά τα αποκαλούμενα σκοτεινά μοτίβα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην εμπειρία των χρηστών, εμποδίζουν τους επισκέπτες του ιστότοπου και πρέπει να αποφεύγονται. (Το μικρό “όφελος” που παίρνετε από κάποιον που κάνει κλικ σε λάθος πράγμα δεν είναι στην πραγματικότητα καλό για εσάς.)

Εδώ είναι μια ματιά σε ό, τι σκοτεινό μοτίβα είναι, με πολλά παραδείγματα, έτσι ώστε να γνωρίζουν αυτά τα ζητήματα σχεδιασμού και να τους κρατήσει μακριά από τις ιστοσελίδες σας.

Τι είναι το σκοτεινό μοτίβο;
Ενώ σκούρα μοτίβα εμφανίζονται σε σχέδια σε όλο τον ιστό, δεν υπάρχει πολύς χώρος αφιερωμένος στην ομιλία τους. Μερικές από τις καλύτερες πληροφορίες προέρχονται από το darkpatterns.org. Ο ιστότοπος περιγράφει ένα σκοτεινό μοτίβο όπως αυτό.

κατασκευη ιστοσελιδας τιμες

Γενικά, τα σκοτεινά πρότυπα μπορούν να βράσουν κάτω σε πέντε κατηγορίες παραπλανητικών σχεδιαστικών τακτικών.

Εσκεμμένη κακή διεύθυνση: Ο σχεδιασμός σκοπεύει τους χρήστες να επικεντρωθούν σε ένα πράγμα ως απόσπαση της προσοχής από κάτι άλλο. Συνήθως αυτό συμβαίνει με τη μορφή παραίτησης απρόβλεπτων πληροφοριών σε έναν ιστότοπο. Αλλά η πιο συνηθισμένη μορφή κακής διεύθυνσης έχει τη μορφή ενός περίπλοκου σχεδιασμού, ένα κοινό κουμπί “no” αλλάζει για να επιβεβαιώσει ή το σχέδιο μοιάζει να υπάρχει μόνο μία “σωστή” απάντηση. Αυτή είναι μια κοινή τεχνική με εφαρμογές και παιχνίδια όπου η επιλογή “αγοράστε περισσότερα” είναι ένα μεγάλο κουμπί και η επιλογή “όχι ευχαριστώ” είναι μικρή και δύσκολη. (Σημειώστε στο παραπάνω παράδειγμα ότι το πιό συναρπαστικό οπτικό κουμπί, επίσης η πρώτη επιλογή, είναι ένα κουμπί πληρωμής.Αυτό το pop-up ήρθε αφού κάνατε κλικ σε ένα κουμπί “δωρεάν λήψης”.
Κρυφές διαφημίσεις: Όταν μια διαφήμιση εμφανίζεται ως περιεχόμενο ή πλοήγηση, έτσι ώστε οι χρήστες να το κάνουν κλικ.
Αναγκαστική συνέχεια: Διαβάστε τη μικρή εκτύπωση. πολλές δωρεάν δοκιμές τελειώνουν με συνεχείς χρεώσεις. Για να αποφύγετε αυτό το σκοτεινό μοτίβο, μην χρειάζεστε πληρωμή για οτιδήποτε είναι δωρεάν.
Ανάπτυξη μέσω ανεπιθύμητης αλληλογραφίας: Η σύνδεση μιας διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ενός λογαριασμού κοινωνικών μέσων σε έναν ιστότοπο – ώστε να μπορείτε να βρείτε έναν φίλο για να παίξετε ένα παιχνίδι κ.λπ. – και στη συνέχεια να τα στείλετε με spam με όλα τα στοιχεία είναι ένα σαφές σκοτεινό μοτίβο. Αυτό μπορεί να προσφέρει πολύ άμεση ανάπτυξη για το site που αναπτύσσει το σκοτεινό μοτίβο όταν φαίνεται ότι στέλνετε μηνύματα spam ή μηνύματα σε επαφές.
Κρυφό κόστος: Τα επιπλέον στοιχεία που εμφανίζονται σε ένα καλάθι ή κρυφές χρεώσεις, ότι το τέλος μιας χοάνης πληρωμής είναι ένα σκοτεινό μοτίβο που δεν είναι τόσο συνηθισμένο όσο ήταν, αλλά εξακολουθεί να συμβαίνει. Συνηθέστερα, οι ιστότοποι προσπαθούν να σας αποτρέψουν από την εξαργύρωση κωδικών κουπονιού ή προώθησης – ισχύουν αλλά στη συνέχεια πέφτουν στο ταμείο ή αν κοιτάξετε άλλα αντικείμενα. (Δείτε το παράδειγμα από το GoDaddy παρακάτω. Προσθέστε έναν τομέα στο καλάθι σας, κάντε κλικ στο κουμπί Checkout και προστασία ιδιωτικού απορρήτου προστίθεται αυτόματα, εκτός αν εξαιρεθείτε.)
Σκούρα μοτίβα στο σχεδιασμό ιστού
Το Darkpatterns.org περιλαμβάνει αυτούς τους τύπους σκοτεινών μοτίβων (μερικά με πιό καταγεγραμμένα ονόματα) και άλλα, αλλά όλα αυτά εμπίπτουν σε αυτές τις περιοχές. Μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

Γνωρίζοντας αν πρέπει να αναπτύξετε μια σχεδιαστική τακτική ή όχι, έρχεται με πολλά ηθικά ερωτήματα. Εάν ανησυχείτε ότι κάτι μπορεί να είναι δύσκολο, απ ‘ότι πιθανότατα είναι.

Θέλετε ο ιστοχώρος ή η εταιρεία σας να είναι γνωστοί για το λόγο αυτό; Ή θα προτιμούσατε να είστε μπροστά και να δημιουργείτε εμπιστοσύνη χρηστών με ένα αξιόπιστο σχέδιο που οι χρήστες προτιμούν;

Η απάντηση μπορεί να φαίνεται εύκολη, αλλά υπάρχουν τόσες πολλές μεγάλες εταιρείες που έχουν χρησιμοποιήσει (και εξακολουθούν να χρησιμοποιούν) σκοτεινά μοτίβα.

Σκεφτείτε τις ιστοσελίδες που επισκέπτεστε συνεχώς: Πόσες φορές το κουμπί που θέλετε να κάνετε κλικ είναι δύσκολο να βρεθεί. (Όπως το παραπάνω παράδειγμα από το Confirmmshaming Tumblr.)
Σκεφτείτε τα ενημερωτικά δελτία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Μήπως πρέπει να κυνηγήσετε το κουμπί διαγραφής μόνο για να “εξαπατήσετε” σε μια διαφορετική επιλογή συνδρομής;
Σκεφτείτε το “x” για να κλείσετε μια διαφήμιση ή να εξαιρεθείτε από την αναδυόμενη προβολή: Πόσο συχνά είναι αυτές οι επιλογές μικροσκοπικές ή απίστευτα δύσκολο να πατήσετε ή να πατήσετε για να κλείσετε; Και πόσες φορές κάνατε κλικ από λάθος;
Αυτά τα σχέδια είναι παντού.

Είναι απαραίτητη η τεχνική για να επιτύχουν οι χρήστες την εκτέλεση της επιθυμητής ενέργειας; (Αν ναι, είναι πιθανώς ένα σκοτεινό μοτίβο.)
Κάνετε τους χρήστες να κάνουν κάτι που συνήθως δεν θα το κάνουν; (Αν ναι, είναι πιθανώς ένα σκοτεινό μοτίβο.)
Αυτό το σχέδιο θα εμποδίσει ή θα θυμηθεί τους χρήστες όταν φτάσουν στο επόμενο βήμα; (Αν ναι, είναι πιθανώς ένα σκοτεινό μοτίβο.)
Θα ήθελα οι άνθρωποι να ξέρουν τι είναι πίσω από τα αναλυτικά στοιχεία ή τις αναφορές μου; (Εάν όχι, είναι πιθανώς ένα σκοτεινό μοτίβο.)

κατασκευη ιστοσελιδας κοστος

Φιλικές προς το χρήστη εναλλακτικές λύσεις
Δεν υπάρχει κανένας λόγος ότι ένας σχεδιασμός πρέπει να χρησιμοποιεί σκοτεινά μοτίβα. Υπάρχει πάντοτε μια φιλική προς το χρήστη και πιο ηθική λύση.

Αποφύγετε την κακή διεύθυνση με το σχεδιασμό στοιχείων χρησιμοποιώντας κοινές πρακτικές ευχρηστίας. Οι σύνδεσμοι πρέπει να μοιάζουν με συνδέσμους. Τα κουμπιά πρέπει να μοιάζουν με κουμπιά. Μην αναμειγνύετε και ταιριάζουν τα κουμπιά και τα κουμπιά σύνδεσης κειμένου για ίσες ενέργειες για ένα στοιχείο (όπως ναι και όχι). Μην αλλάζετε τον σχεδιασμό ενός στοιχείου στο μέσο του ταξιδιού του χρήστη. ο συνεπής σχεδιασμός είναι πιο διαφανής.

Μην κρύβετε διαφημίσεις ή συνδέσμους. Κάθε στοιχείο πρέπει να μοιάζει και να ακολουθεί γενικά αποδεκτά πρότυπα χρηστών.

Ξεχάστε όλη αυτή τη μικρή εκτύπωση. Να είστε εκ των προτέρων σχετικά με τις δαπάνες και τους όρους. Μην ζητάτε την πληρωμή για δωρεάν δοκιμές – επιστρέψτε και ζητήστε πληρωμή όταν λήξει η ελεύθερη περίοδος. Η παραπλάνηση των χρηστών στη χρήση μιας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος δεν είναι δροσερή.

Ορισμένα εργαλεία πρέπει να συνδεθούν με τις επαφές των χρηστών για να λειτουργήσουν με τον τρόπο που περιμένουν οι χρήστες. Αυτό είναι εντάξει. Αλλά προστατέψτε και εκτιμήστε αυτά τα δεδομένα. Μην το χρησιμοποιείτε με άλλο τρόπο.

Χρησιμοποιήστε την εκ των προτέρων τιμολόγηση για τα πάντα. Εάν δεν θέλετε ή αναμένετε ότι οι χρήστες θα έχουν εκπτώσεις ή κωδικούς promo, μην τους προσφέρετε. Ποτέ μην προσθέτετε τίποτα στο καλάθι. Επιτρέπεται να ρωτάτε τους χρήστες εάν επιθυμούν ένα πρόσθετο, αλλά μην επιβάλλετε το ζήτημα.

Call Now Button