Γιατί οι Σχεδιαστές βλέπουν τον κόσμο διαφορετικά
κατασκευή ιστοσελίδων
Κάθε αντικείμενο περιέχει πληροφορίες για τον εαυτό του εάν πρόκειται για τον τύπο του αντικειμένου, το μοντέλο ή το πολιτισμικό του υπόβαθρο (ιστορικό, εθνοτικό κ.λπ.). Κάθε πολιτισμικό μοντέλο και αντίστοιχα το αντικείμενο του που αντιπροσωπεύει τις ιδιότητες του μοντέλου μπορεί να αναλυθεί από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Το παράδειγμα του κανόνα ως πολιτιστικού προγράμματος είναι το πιο σημαντικό παράδειγμα επειδή θεωρείται ιερό, δηλαδή είναι φωτισμένο από τον Θεό και είναι πλήρες, δηλαδή καλύπτει όλη την ύπαρξη του κανόνα. Οι πρώτες συναντήσεις με τον κανόνα δείχνουν ότι είχαν διαφορετικούς σημαντικούς ρόλους στη ζωή του ανθρώπου:
κρυσταλλοποίηση της μνήμης του πολιτισμού.
πηγή παραγγελίας ·
ένα ιδανικό μοντέλο για κατασκευές.
ένα πρόγραμμα για τον τρόπο ζωής.
Ο κανόνας έχει 3 συστημικά επίπεδα και αυτό διαμορφώνει τη δομή διαφορετικών απόψεων σχετικά με το αντικείμενο.
Τα συστημικά επίπεδα του κανόνα είναι:
μια συλλογή αντικειμένων και δομών που μαζί αποτελούν την πολιτιστική ύλη και σε αυτό το επίπεδο ο κανόνας καθορίζει την ακεραιότητα του υλικού περιβάλλοντος.
η εννοιολογική συνέπεια που περιλαμβάνει το σύστημα συμβόλων και ανώτερων αξιών, που αναφέρονται στη ζωή του ανθρωπίνου σώματος και του υλικού κόσμου του. Αυτό το επίπεδο θέτει την ιδέα, είναι το σημείο εκκίνησης της τάξης.
τη γλώσσα της μορφολογίας του κοινωνικο-υλικού κόσμου ως ένα τέλειο αισθητικό σύστημα. Αυτό το επίπεδο καθορίζει τις καλλιτεχνικές τεχνικές που μπορούν να προσδιοριστούν μέσω μιας ανάλυσης του υλικού υλικού που φαίνεται μέσα από το σύστημα αξιών του.
τη διαδικασία των δραστηριοτήτων των καταναλωτών (ας την ονομάσουμε ως την οργανική θέση) ·
ο προσανατολισμός των αξιών και των σημασιών του καταναλωτή ως μέλους της κοινωνίας ή οποιασδήποτε άλλης κοινωνικής ομάδας (ιδεολογική άποψη) ·
πολιτισμική-γλωσσική άποψη ·
Φυσικά, κάθε αντικείμενο, καθώς και όλοι οι πολιτισμοί που περιλαμβάνονται σε αυτό, περιλαμβάνουν όλα τα επίπεδα που περιγράφονται παραπάνω ταυτόχρονα. Είναι αδιαχώριστες στην πραγματική ζωή και ο σχεδιαστής αναγνωρίζει ένα από αυτά τα επίπεδα ως σημείο εκκίνησης ενός έργου.
κατασκευη ιστοσελιδας τιμες
Η οπτική γωνία του αντικειμένου
Όταν βλέπουμε το αντικείμενο από οργανική άποψη, πρέπει να εντοπίσουμε τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του αντικειμένου, όπως – την άνεση, την αποδοτικότητα, τη φιλικότητα προς το χρήστη ή την ευελιξία της κατασκευής του. Η λύση σχεδιασμού ενός αντικειμένου καθορίζει τις ιδιότητές του σε πληροφορίες που περιγράφουν το σχήμα. Στον πραγματικό κόσμο, όμως, ο σχεδιαστής προσφέρει τμήματα όπου η δυνατότητα να ξανασκεφτούν οι λειτουργίες ενός αντικειμένου δεν είναι ορατή, επομένως δεν είναι κατάλληλη για τον δεδομένο τρόπο ζωής. Αυτή η κατάσταση θα ζητήσει έναν τρόπο σκέψης που δεν είναι ασήμαντος γιατί αυτό συμβαίνει όταν οι συνήθεις ανάγκες του καταναλωτή καταστρέφονται και ο σχεδιαστής πρέπει να καταλήξει σε μια νέα κοινωνική συμπεριφορά, φέρνοντας στην καθημερινή ζωή εντελώς ασυνήθιστα αντικείμενα .
Ως μέσο κατά την αναζήτηση αυτού του ασυνήθιστου τύπου αντικειμένου, είναι η δυνατότητα επέκτασης της ερευνητικής επικράτειας προσελκύοντας διαφορετικούς τομείς πραγματικότητας. Για παράδειγμα, κατά το σχεδιασμό ενός αντικειμένου για οικιακή χρήση. πρέπει να ληφθεί υπόψη το πρωτότυπο ενός βιομηχανικού αντικειμένου, ενώ το βιομηχανικό αντικείμενο μπορεί να συσχετιστεί με ένα αντικείμενο που έχει ληφθεί από τη φύση και ούτω καθεξής. Έτσι καταστρέφονται τα συνήθη εμπόδια όσον αφορά το παραδοσιακό σύνολο αντικειμένων που λαμβάνονται από τη φύση. Θα πρέπει να το προσαρμόσετε σε ένα νέο περιβάλλον και τα αντικείμενα που το περιβάλλουν. Αυτή η διαδικασία αλλαγής ενός δεδομένου αντικειμένου σύμφωνα με ένα νέο περιβάλλον και λειτουργίες ονομάζεται μεταμινική και μεταφορική μορφολογία.
Υπάρχουν δύο βασικά σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη:
στη διαδικασία δημιουργίας ενός νέου λειτουργικού αντικειμένου που θα λύσει ένα νέο ζήτημα, είναι πολύ σημαντικό να δούμε τις ατέλειες ευθύς εξαρχής.
ο ορθολογισμός, η σωστή κατεύθυνση, η διαίσθηση και η δημιουργικότητα – όλα αυτά είναι σχεδιαστικά και πολιτιστικά ωθήματα.
Η ιδεολογική άποψη για ένα αντικείμενο
Αυτός ο τύπος όρασης πάνω στο αντικείμενο κυριαρχεί όταν ο σχεδιαστής του ξέρει ότι μια άποψη που θεωρείται αυστηρά ως χρησιμότητα που δεν εγγυάται το καλύτερο αποτέλεσμα. Σε αυτή την περίπτωση, ο σχεδιαστής επικεντρώνεται κυρίως σε συμβολική ένδειξη του αντικειμένου για τον δυνητικό πελάτη. Το αντικείμενο θεωρείται τώρα ως σύμβολο και αναμένεται να συναντήσει διαφορετικές κοινωνικοπολιτιστικές αξίες. Αυτή η άποψη σχετίζεται περισσότερο με τον καταναλωτή και τις ανάγκες του, αντί να επικεντρώνεται στο ίδιο το αντικείμενο. Οι άνθρωποι αγοράζουν αντικείμενα επειδή θέλουν να εκπληρώσουν τις ανάγκες τους. Για παράδειγμα, δεν αγοράζουν χαλί, αλλά την άνεση του σπιτιού τους μέσω αυτού του χαλιού. Είναι λοιπόν σημαντικό να γνωρίζουμε τις ανάγκες του μελλοντικού καταναλωτή, προκειμένου να σχεδιάσουμε αντικείμενα που θα τα εκπληρώνουν είτε πρόκειται για εθνοτική, ηθική, όσον αφορά την ηλικία, την κατοχή ή την κοινωνική θέση.
Στην περίπτωση αυτή, προκειμένου να επιτευχθεί ένα μη τετριμμένο αποτέλεσμα, θα πρέπει να εφαρμοστεί η αποκαλούμενη “θεατρική προσέγγιση”. Το αντικείμενο λαμβάνεται από το ένα περιβάλλον στο άλλο. ας πούμε ότι μπορούμε να πάρουμε ένα αντικείμενο που συνήθως χρησιμοποιείται ως νοικοκυριό και να το τοποθετήσουμε και να το παρουσιάσουμε ή ένα στάδιο, κι έτσι να αλλάξουμε εντελώς το περιβάλλον του. Το αντικείμενο έχει τον περίπλοκο ρόλο να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες του ανθρώπου.
Αναλύοντας και αντικρουόμενοι από αυτή την άποψη, ο σχεδιαστής αρχικά προσπαθεί να καταλήξει σε μια συμβολική μορφολογία, αναλύοντας έτσι τις σχέσεις μεταξύ αντικειμένων και ανθρώπων. Μια άλλη μέθοδος ανάλυσης θα ήταν η αλληγορική μορφολογία, που αντιπροσωπεύει συγκεκριμένες αξίες για μια κουλτούρα (τα στρατιωτικά ρούχα μπορούν για παράδειγμα να αντιπροσωπεύουν τη στρατιωτική κουλτούρα). Μόλις ο σχεδιαστής βρει μια καλή λύση για την ανάλυσή του, μπορεί να φέρει νέες λαμπρές ιδέες στη ζωή, έχοντας νέες σημασίες.
Η πολιτιστική-γλωσσική άποψη του αντικειμένου
Αυτή η άποψη ορίζει ότι ένα αντικείμενο δεν σχετίζεται πλέον με άλλο αντικείμενο, αντικαθιστώντας το ένα με το άλλο. Σε αυτή την περίπτωση το αντικείμενο σχετίζεται με τη χρησιμοποιούμενη γλώσσα και με τις τεχνικές του σχεδιαστή. Εάν ο σχεδιαστής είναι αρκετά έξυπνος και λογικός σε ορισμένες τάσεις από διαφορετικές σφαίρες τέχνης, τότε η στυλιστική άποψη θα αντικατοπτρίζεται σίγουρα στα σχεδιασμένα έργα του. Όλα τα διαφορετικά γνωρίσματα και δεξιότητες που συναντώνται στις τέχνες, τη ζωγραφική ή την αρχιτεκτονική, βοηθούν τον σχεδιαστή να επιτύχει τους στόχους του και κατά κάποιο τρόπο σηματοδοτεί την καλλιτεχνική του καριέρα. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι στις τέχνες, τα γεγονότα που συμβαίνουν τελικά τελειώνουν από αισθητική άποψη. Είναι πρακτικά αδύνατο να δημιουργήσετε ένα καινοτόμο αντικείμενο σε ένα περιβάλλον που είναι αισθητικά ξεπερασμένο.
Η αναζήτηση της σωστής επικοινωνίας και της γλώσσας στη διαδικασία σχεδιασμού είναι σημαντική και πρέπει να γίνεται ανά πάσα στιγμή. Προκειμένου να καταστεί η πολιτιστική-γλωσσική άποψη, είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί ένα καλλιτεχνικό γούστο, καθώς και η ικανότητα να δουλεύει με χρώμα, υφή και άλλα στοιχεία για να τα συνδυάσει τέλεια. Ένα άλλο σημαντικό πράγμα είναι να έχετε ένα συγκεκριμένο στυλ και να σέβεστε τα όριά του. Σε περίπτωση που ο σχεδιαστής αποφασίσει να αγνοήσει τους κανόνες και τα στερεότυπα που συνδέονται με ένα στυλ που έχει επιλέξει, θα πρέπει πρώτα να σκεφτεί έναν τρόπο να το κάνει με χαρά, ώστε το σχεδιαζόμενο αντικείμενο να μην κινδυνεύει να αποτύχει. Αυτό το καινοτόμο αντικείμενο θεωρείται τότε ως μια καλλιτεχνική τεχνική που το καθιστά ξεχωριστό και πρωτότυπο.
Προκειμένου να σχεδιαστεί ένα εντελώς νέο και καινοτόμο αντικείμενο, ο σχεδιαστής χρησιμοποιεί τη λεγόμενη τεχνική ομώνυμων και συνωνύμων:
η ομώνυμη τεχνική επικεντρώνεται στο αντικείμενο σε ένα πολιτιστικό υπόβαθρο όπου το αντικείμενο έχει τα δικά του γλωσσικά χαρακτηριστικά. Το πολιτισμικό-γλωσσικό περιβάλλον επιλέγει τα αντικείμενα και το σκοπό τους, δημιουργώντας έτσι μια σχέση μεταξύ μορφής και σημασίας.
η τεχνική των συνωνύμων αντικατοπτρίζει το εσωτερικό του πολιτισμικού υποβάθρου και το αντικείμενο μπορεί να δει από την άποψη της στυλ. Ο σχεδιαστής θα επιλέξει την βέλτιστη λύση για να σχεδιάσει το αντικείμενο.
Εξετάζοντας το σχεδιασμένο αντικείμενο από πολιτιστική-γλωσσική άποψη, ο σχεδιαστής δεν θα πρέπει ποτέ να αγνοεί την ιδεολογική άποψη καθώς και τις οργανικές ιδιότητες ενός αντικειμένου.
κατασκευη ιστοσελιδας κοστος
Αυτές οι τρεις απόψεις του αντικειμένου κάνουν τον σχεδιαστή να επιλέξει εκείνο που θα κυριαρχεί στη δημιουργία ενός αντικειμένου:
την οργανική συνοχή του αντικειμένου
την πολιτιστική σημασία του αντικειμένου
την εκφραστικότητα της χρησιμοποιούμενης γλώσσας
Στη διαδικασία επιλογής της σωστής άποψης, ο σχεδιαστής θα πρέπει πρώτα να επιλέξει το αντικείμενο που πρόκειται να σχεδιάσει, με αποτέλεσμα ο σχεδιαστής να προβλέψει ποιο είδος αντικειμένου θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία.
Το αντικείμενο που θα σχεδιαστεί σύντομα θα πρέπει να έχει τα εξής:
είναι εύκολο να ενσωματωθεί στο πραγματικό πολιτιστικό σύνολο
διατηρεί τα σύμβολα και τις αξίες που έχει ο άνθρωπος σε αυτό το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
λέει στους ανθρώπους για τον εαυτό του μέσα από μια μορφολογική γλώσσα