Χρωματική Ψυχολογία στην Ταυτότητα/Indentity και την Μάρκα/Branding

κατασκευή ιστοσελίδων

 Η γοητεία της έννοιας του χρώματος αντλεί τις ρίζες της από την εποχή της Κλασικής Ελλάδας, όταν ο επιστήμονας και φιλόσοφος Αριστοτέλης ανέπτυξε το πρώτο γνωστό σύστημα θεωρίας χρωμάτων. Ήταν επίσης από τους πρώτους που συνέκριναν τα χρώματα με τη μουσική, προκειμένου να παράγουν ορισμούς για την εννοιολογική λογική και πίστευαν ότι εστάλησαν από τους ουρανούς ως ακτίνες: «κατά κάποιο τρόπο το φως καθιστά τα πιθανά χρώματα σε πραγματικά χρώματα».

Διαβάστε περισσότερα: Πώς να δημιουργήσετε ένα τέλειο χρωματικό σχήμα [Infographic]

Προσδιόρισε τέσσερα χρώματα που αντιστοιχούσαν στα βασικά φυσικά στοιχεία: τη γη, τον αέρα, το νερό και τη φωτιά.

 

Από τότε, πολλοί άλλοι επιστήμονες όπως ο Sir Isaac Newton και ο Johann Goethe έχουν δείξει σημαντικό ενδιαφέρον για το θέμα. Ο Goethe, αν και αναγνωρίστηκε κυρίως για το λογοτεχνικό αριστούργημά του Faust, θεώρησε το 1810 Theorie of Colors (Farbenlehre) ως το μεγαλύτερο του επίτευγμα.

“Το χρώμα είναι μυστηριώδες, ξεφεύγοντας από τον ορισμό. είναι μια υποκειμενική εμπειρία, μια εγκεφαλική αίσθηση που εξαρτάται από τρεις συναφείς και βασικούς παράγοντες: το φως, το αντικείμενο και ο παρατηρητής. ” – Enid Verity, Color Observed, 1980

κατασκευη ιστοσελιδας τιμες

Θα συζητήσουμε σήμερα τις πρακτικές εφαρμογές των υφιστάμενων θεωριών χρώματος στον τομέα της ταυτότητας του γραφικού σχεδιασμού: λογότυπα και branding. Το 1855, ο Hermann Helmholtz επεσήμανε με υπερηφάνεια ότι «ποτέ δεν αντιλαμβανόμαστε τα αντικείμενα του εξωτερικού κόσμου άμεσα. Αντιθέτως, αντιλαμβανόμαστε μόνο τα αποτελέσματα αυτών των αντικειμένων στις δικές μας νευρικές συσκευές και ήταν πάντα έτσι όπως από την πρώτη στιγμή της ζωής μας ». Τα συγκεκριμένα εφέ που έχουν τα χρώματα στην ψυχή μας και πώς οι σχεδιαστές τα χρησιμοποιούν στα έργα τους είναι η ουσία αυτής της ενδοσκόπησης επωνυμίας.

 

Χρώματα και Διαδικασίες Εγκεφάλου
Στο “Χρώμα: Ένα μάθημα στο Mastering the Art of Mixing Colors” της Betty Edwards, βρίσκουμε μια καινοτόμο ιδέα που βοηθά τους μαθητές να αντιλαμβάνονται καλύτερα τα χρώματα: βλέποντάς τους ως αξίες. Ο Edwards αντιμετωπίζει τις διαφωνίες στην καλλιτεχνική εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία και δηλώνει ότι οι μαθητές πρέπει πρώτα να μάθουν πώς να σχεδιάσουν, έπειτα μερικές βασικές θεωρίες χρώματος και μόνο τότε πώς να ζωγραφίσουν. Βασίζει αυτόν τον ισχυρισμό σε ένα απόσπασμα από το “The Complete Letters of Van Gogh”, τόμ. Εγώ: “Έχω ιδιαίτερη αξία να ζωγραφίζω και θα συνεχίσω, γιατί είναι η σπονδυλική στήλη της ζωγραφικής, ο σκελετός που υποστηρίζει όλα τα υπόλοιπα”.

 

Τι σημαίνει ο Έντουαρτς ακριβώς; Μάθετε πώς να βλέπετε και να σχεδιάζετε χρώματα ως αποχρώσεις του γκρι, σε σχέση με μια γκρι κλίμακα, η οποία σταδιακά περνά από λευκό σε μαύρο. Οι σπουδαστές πρέπει να είναι σε θέση να συσχετίζουν τα χρώματα με τις υπάρχουσες αποχρώσεις στην κλίμακα, κάτι που είναι δύσκολο, καθώς ορισμένα χρώματα αυτόματα αντιλαμβάνονται ως ανοιχτό ή σκοτεινό όταν αυτό δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα.

 

Γιατί είναι αυτό απαραίτητο; Μια ακριβής αντίληψη των επιπέδων αξίας των χρωμάτων επιτρέπει στους καλλιτέχνες να οργανώνουν σχήματα, χώρους και αντιθέσεις – που δημιουργούν σκόπιμα μια όμορφη σύνθεση.

Ως ενδιαφέρουσα πληροφορία, οι αναγεννησιακοί ζωγράφοι ανέπτυξαν μια μέθοδο που ονομάζεται grisaille για να αποφευχθούν πιθανές χρωματικές ατυχίες στην τέχνη τους. Ο όρος προέρχεται από το γαλλικό ισοδύναμο “γκρι”, gris και ορίζει μια διαδικασία που προηγείται της πραγματικής ελαιογραφίας. Δημιούργησαν μια μονόχρωμη αποχρωματισμό, συνήθως σε αποχρώσεις του γκρίζου, που μοιάζουν με σχέδια και επέτρεψαν στον καλλιτέχνη να αναμειγνύει στη συνέχεια τις αποχρώσεις και να απεικονίζει πιστά τις φωτισμένες και σκιασμένες περιοχές. Ομοίως, εμφανίστηκαν οι τεχνικές brunaille (καφέ) και πράσινο (πράσινο).

Πώς αυτό μεταφράζεται σε γραφικό σχεδιασμό; Η μέθοδος grisaille μπορεί επίσης να εφαρμοστεί με επιτυχία στο σχεδιασμό λογοτύπου, όπως επισημαίνει ο σχεδιαστής David Airey στο βιβλίο του “Λογότυπο σχεδιασμού αγάπη: ένας οδηγός για τη δημιουργία ταυτότητας εικονική μάρκα”. Προσφέρει ως παράδειγμα το 160over90, πρακτορείο σχεδίασης από τη Φιλαδέλφεια των Η.Π.Α., το οποίο χειρίστηκε το σχέδιο ανακατασκευής του Μουσείου Τέχνης Woodmere. Έκαναν μια συνήθεια να βγάζουν τις κορυφαίες επιλογές των λογοτύπων στους πελάτες τους σε ασπρόμαυρα, αφού διαπίστωσαν ότι τα χρώματα τους οδήγησαν σε προκατειλημμένη. Αυτή είναι μια εξαιρετική συμβουλή που μπορεί να εφαρμοστεί τόσο σε προσωπικά έργα όσο και σε άλλους.

 

Ο Edwards καταλήγει επίσης στο συμπέρασμα ότι από επιστημονική άποψη, η σχεδίαση κάνει χρήση των οπτικών και αντιληπτικών λειτουργιών που ανήκουν στο μη λεκτικό δεξιό ημισφαίριο του εγκεφάλου, χωρίς παρεμβολή από τον λεκτικό αριστερό εγκεφαλικό. Από την άλλη όμως, η είσοδος του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου είναι απαραίτητη για την ανάμειξη χρωμάτων και αντίστοιχα τη ζωγραφική. Αυτό προκαλεί μια μικρή μετατόπιση στη συνείδηση ​​- διαφορετική από τη συνήθη κατάσταση του εγκεφάλου – την οποία οι καλλιτέχνες συνήθως αντιλαμβάνονται ως εισερχόμενοι σε μία δημιουργική και εμπνευσμένη “ζώνη”.

“Πράγματι, ο τομέας των χρωμάτων είναι ένα έδαφος με οδοντωτά σύνορα που βρίσκεται κάπου ανάμεσα στις επιστήμες και τις τέχνες, ανάμεσα στη φυσική και την ψυχολογία, μια γη, η διαμόρφωση της οποίας αποτελεί σύνορο μεταξύ αυτών των δύο διαφορετικών πολιτισμών”. Manlio Brusatin, “Μια ιστορία των χρωμάτων”, 1991

Συμβολισμός χρώματος και πώς επηρεάζει την ανθρώπινη ψυχή
Το συμβολικό νόημα των χρωμάτων είναι ένας αμφισβητούμενος τομέας δεδομένου ότι κάθε χρώμα είναι μια διφορούμενη περιοχή. υποτίθεται ότι έχουν τόσο θετικές όσο και αρνητικές συνειρμούς, που δεν συμβαδίζουν καλά με την επιστημονική κοινότητα. Στο επόμενο κεφάλαιο, θα κάνουμε ένα ταξίδι στα βάθη του βασικού συμβολισμού χρώματος και τον τρόπο που επηρεάζει το ανθρώπινο μυαλό. Έτσι, εσείς, ο σχεδιαστής, θα κατανοήσετε καλύτερα τις λεπτές αποχρώσεις των χρωμάτων και γνωρίζετε πώς να τις χρησιμοποιήσετε σύμφωνα με τις επιθυμίες του πελάτη σας, αλλά και την εθνικότητα του κοινού και του κοινού τους.

 

Ως σχεδιαστής γραφικών που εργάζεται ειδικά για έργα ταυτότητας και branding, χρησιμοποιείτε περιορισμένο αριθμό χρωμάτων και πρέπει να είστε σε θέση να μεταφέρετε ένα συγκεκριμένο μήνυμα και να δημιουργήσετε μια συναισθηματική απόκριση από τους πελάτες και το κοινό τους μέσω του σχεδιασμού του λογότυπου.

Έτσι, περισσότερο από άλλους σχεδιαστές που δημιουργούν περίπλοκη εικονογράφηση διάνυσμα, σχέδια, υφές και ούτω καθεξής, μία από τις βασικές ικανότητες που θα πρέπει να επιτύχετε είναι η τεχνογνωσία χρώματος. Αυτό μεταφράζεται όχι μόνο σε δεξιότητες εναρμόνισης χρώματος, αλλά και σε mastering βασικού συμβολισμού χρώματος, επειδή διεισδύει σε όλους τους τομείς που ακολουθούν το τελικό στάδιο της διαδικασίας σχεδιασμού.

“Στον συμβολισμό, η καθαρότητα ενός χρώματος αντιστοιχεί στη συμβολική του καθαρότητα: τα πρωταρχικά χρώματα στα πρωταρχικά συναισθήματα και τα δευτερεύοντα και μικτά χρώματα σε συμβολική πολυπλοκότητα”. Verity, “Παρατηρήθηκε χρώμα”

Το λευκό αντιπροσωπεύει παραδοσιακά την αγνότητα και την αθωότητα των δυτικών πολιτισμών (νυφικά και βαπτιστικά φορέματα), ενώ στις ανατολικές και αφρικανικές κουλτούρες είναι το χρώμα του θανάτου – και πάλι ένα σημάδι της αγνότητας της ψυχής του αναχώρου. Στις διάσημες κινέζικες μάσκες του θεάτρου, το λευκό ορίζει επίσης ένα τρομακτικό πρόσωπο, σε αντίθεση με την εκπροσώπηση του Occidental της δειλής – κίτρινο.

κατασκευη ιστοσελιδας κοστος

Ο Μαύρος συμβολίζει συγκεκριμένα το θάνατο, το κακό, την κόλαση, την καταδίκη και γενικές αρνητικές συνειρμούς. Στο αντίθετο άκρο είναι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι, για τους οποίους αντιπροσώπευε τη ζωή, τη γονιμότητα και την ανάπτυξη, επειδή ήταν το χρώμα του εδάφους του Δέλτα του Νείλου. Λόγω της σχέσης με τη νύχτα, το μαύρο μπορεί επίσης να εκφράσει το μυστήριο και το άγνωστο, ενώ είναι το σύμβολο της απόλυτης κομψότητας και απλότητας στον κόσμο της μόδας.

 

Ο κόκκινος συσχετίζεται συνήθως με διέγερση, πάθος, ανυπαρξία και κίνδυνο. Από όλα τα άλλα χρώματα, είναι αυτό που δημιουργεί την πιο διαδεδομένη συμφωνία μεταξύ των ερευνητών. Στην αρχαία Ρώμη και την Ελλάδα, ήταν το χρώμα που συνδέεται με τον πόλεμο, ενώ στη χριστιανική εκκλησία βρίσκεται στα ρούχα των ιερέων.

Στη Ρωσία, είναι το χρώμα της ελευθερίας, εξαιτίας των σημαιών που σήκωσαν κατά τη διάρκεια της επανάστασης εναντίον των τσάρων. Στην Κίνα, το κόκκινο είναι ένα συνηθισμένο χρώμα για νυφικά, ενώ σε άλλα χρώματα είναι παραδοσιακά φορεμένο σε ταφές. Στην Αμερική, συμβολίζει την αγάπη, τη δράση, τον δυναμισμό και τη δύναμη (τις λωρίδες στην εθνική σημαία και την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, για παράδειγμα).

 

Το κίτρινο θεωρείται από τους ερευνητές ως το πιο αμφιλεγόμενο των χρωμάτων. Συμβολίζει τα χαρακτηριστικά και τα συναισθήματα στα αντίθετα άκρα του φάσματος. Από τη μία πλευρά, είναι ένα σημάδι ευτυχίας, διάνοιας και διαφώτισης, ενώ από την άλλη αντιπροσωπεύει δειλία, φθόνο, εξαπάτηση και προδοσία.

Σκεφτείτε το γεγονός ότι για σχεδόν 300 χρόνια, κατά τη διάρκεια της κινεζικής δυναστείας Ch’ing, μόνο ο αυτοκράτορας φορούσε κίτρινο. επίσης, σύμφωνα με τις χριστιανικές πεποιθήσεις, ο Ιούδας φορούσε ένα κίτρινο ένδυμα όταν προκάλεσε τον Ιησού Χριστό με ένα φιλί.

 

Το μπλε είναι το πιο μυστηριώδες των χρωμάτων λόγω του γεγονότος ότι αν και μας περιβάλλει πρακτικά, είναι το χρώμα του ουρανού και του νερού, απουσιάζει από τα πρώτα γραπτά όπως η Βίβλος και όλα τα έργα του Όμηρου.

Σήμερα, αντιπροσωπεύει γενικά τη θλίψη και τη μελαγχολία (δείτε την “μπλε περίοδο” του Πικάσο), αλλά και την εξουσία (τα τυπικά σκούρα μπλε κοστούμια των εκλεγμένων αξιωματούχων) και τις απέραντες αποστάσεις.

Το πράσινο γενικά συμφωνείται να εκπροσωπεί τη νεολαία, την ελπίδα και τη νέα ζωή. σημαίνει επίσης δράση (“πράσινο σημαίνει go”) και φιλικότητα προς το περιβάλλον (“Σκέψου πράσινο”).

Επιπλέον, στην Αγγλία συνδέεται με την ηρωική φιγούρα του Robin Hood και στο Ισλάμ, είναι το χρώμα του Προφήτη Μοχάμαντ, το οποίο πρακτικά το καθιστά ιερό.

 

Το πορτοκαλί περιέχει περίεργα λίγο κρυμμένο νόημα. Δεν υπάρχουν εκφράσεις που να τις συνδέουν με τα συναισθήματα, σε αντίθεση με την αίσθηση του μπλε, που είναι σε μαύρη διάθεση, είναι κίτρινο ή σκέψης πράσινο. Συνήθως συνδέεται με τη θερμότητα, τη ζεστασιά και την ενέργεια και αναγνωρίζεται ως το χρώμα των μπουμπουκιών μοναχών.

 

Το Purple είναι το πιο κοντινό σε σχέση με το μαύρο, λόγω του ότι αντανακλά τόσο λίγο φως. Συνδέεται γενικά με βαθιά συναισθήματα σε όλους τους καλλιτεχνικούς τομείς, τα δικαιώματα (επειδή φορούσε η άρχουσα τάξη σε εποχές όπου η μοβ βαφή ήταν πολύ ακριβή) και γενναιότητα (το τιμητικό μετάλλιο για το θάρρος είναι η “Purple Heart”).

 

Διαβάστε περισσότερα: Πώς να δημιουργήσετε ένα τέλειο χρωματικό σχήμα [Infographic]

συμπέρασμα
Μπορούμε σίγουρα να εκπέμψουμε μια συνταγή για να καλύψουμε με επιτυχία τη διαδικασία επιλογής χρωμάτων στην ταυτότητα και το μαρκάρισμα: συνδυάστε τις προτιμήσεις του πελάτη σας με την υποκειμενική έννοια των χρωμάτων που συζητήσαμε παραπάνω, τις γνώσεις σας για την εναρμόνιση χρωμάτων (“συμπληρωματικά χρώματα, μεταβαλλόμενα με μετασχηματισμό των αρχικών χρωμάτων και τα συμπληρώματά τους σε ποικίλες αξίες και εντάσεις “, Betty Edwards,” Χρώμα: Ένα μάθημα στο mastering της τέχνης της ανάμειξης χρωμάτων “) και το χειρισμό των κατάλληλων απαντήσεων από τον εγκέφαλο σε αντίθεση με συγκεκριμένα χρώματα.

Call Now Button
Skip to content